Powered By Blogger

Monday, April 11, 2011

Dunia Akhirat

Kadang2 kita termenung dan terpikir, berapa lama kita dapat hidup? Mungkin esok lusa minggu depan atau sekejap lagi roh kita tercabut dari jasad.. Siapa tahu? Cukup dah amalan kita? Memang kita lalai,penuh maksiat yang kita sendiri tak sedar kita buat. Aku sendiri takot, betul ke apa yang aku buat sekarang. Aku takot kan mati,aku takot aku tak dapat capai semua impian aku. Aku nak gembira kan bonda aku yang dulu pernah buat dia menitiskan air mata sebab kedegilan aku, belum lagi ayah aku yang telah aku kecewakan dia sebelum ni. Tak aku lupa bekas kekasih aku sayang sangat2 yang tinggalkan aku sebab sikap aku sendiri. Aku tak tahu apa yang nak jadi dengan aku. yang pasti satu tempat yang boleh aku mengadu semua ni. Dia yang kekal abadi, yang maha kuasa,yang maha segalanya.
Kalau lah satu hari nanti aku ditakdirkan menghembus nafas terakhir, aku nak sangat ucap 'Selamat Tinggal' kat semua orang yang aku kenal.Kalau boleh kat dalam facebook sekali.hehe. nak sangat aku cium mak ayah aku buat kali terakhir dan mintak maaf tak dapat bahagia kan diorang sebelum aku pergi. kepada kekasih hati aku yang tinggalkan aku tu aku nak sangat mintak maaf atas semua salah aku dan aku nak dia tahu aku betul2 sayangkan dia sebab aku akan tunggu dia kat pintu syurga,tu pun kalu dia sudi jadi teman hidup aku dalam syurga. 
hmm.entah la apa aku merepek ni. esok ada kelas.Malam pun sunyi jew dengan sejuk nya lagi. mata pun da xlarat. Tido la jawab nyakan.haha..pape hal jangan pernah keringkan air mata tuh untuk meratapi seseotang tapi lagi baik keringkan tekak untuk sedekah doa padanya. Senyumlah selalu..Assalamualaikum. =)

No comments:

Post a Comment